Friday 17 November 2017

Pengalaman Seorang Forex Trader


Berbagi Pengalaman dan Pemahaman Forex Tornado finansial datang dari Jerman. Deutsche Bank (DB) gagal bayar hutang sebesar USD 425 miliar. Sebelumnya terkena denda dari departement kehakiman AS sebesar USD 12 miliar. Saham Deutsche Bank (DB) terjun mendekati 10 dan sebentar lagi saham itu akan di buang orang ramai dari portfollio. DB bisa saja menjadi bank terbesar di Eropa yang jatuh dalam putaran angin krisis perbankan di Eropa. Kejatuhan DB akan berdampak sistemik bagi zona Eropa juga dunia. Mengapa Ada dua bank yang akan segera jatuh bila DB juga jatuh Diantara nya adalah Citigroup, Barclay. Dan Bila Dua Bank Ini Jatuh Maka Akan Ada Puluhan Bank Besar Juga Bankrut. Karena satu sama lain bank terikat dalam hemmung transaksi. Yang paling bahaya adalah sebagian portfollio perbankan di China ada pada DB. Kalau sampai DB bangkrut maka ini akan semakin keras tekanan terhadap perbankan di China atas NPL yang ada. Ini akan berdampak USD 3,5 Triliun equity bank di chIna akan hilang sedikitnya 10. Sebagian besar portfollio negara2 Arabische kaya minyak juga ada di DB. Dan kebangkrutan DB akan memangkas sedikitnya USD 1 triliun uang negara negara araber menguap betitu saja. Mereka simpan uang karena kapitalisme dan kini mereka harus siap di mangsa oleh sistem kapitalisme, freier Eintritt frei fallen. Percaya atau tidak, saat ini di Indonesien tercatat 1 dari 5 orang mengalami gangguan jiwa ringan. Bayangkan apa yang terjadi apabila krise moneter (keadaan ekonomi memburuk) ini benar-benar terjadi lagi, bukanlah tidak mungkin RS jiwa akan kebanjiran bestellen. Oleh karena itu persiapkan diri anda untuk menghadapinya dengan meningkatkan kecerdasan emosi dan geistig Anda di Training ESQ Neues Kapitel yang akan diselenggarakan tanggal 4-6 November 2016 nanti. Info lebih lanjut di bit. lyESQ-NewKapitel atau rufen Sie mich an 0813-8022-5825 sekarang juga untuk mendapatkan Cashback special. Senin, Oktober 03, 2016 BUKAN SOAL BAKAT TAPI SOAL MENTAL Trading forex itu gak selalu Gewinn Trading forex itu gak setiap hari ada sinyal Trading forex itu kadang membuat emosi meluap Trading forex itu kadang harus Verlust Trading forex itu adalah seni berinvestasi Saat Gewinn deras seperti Luft Hujan, tapi saat verlust kejam seperti der stille killer Jalani saja dengan 3K Insya Allah mental akan lebih terlatih Dan takdir sukses semakin terlihat jelas Jika masih galau, masih belum kuat mental, saya sarankan untuk ikut training ini: Dapatkan CASH ZURÜCK khusus untuk pengunjung blog ini . Rufen Sie mich an 0813-8022-5825 Rencana kopdar (baca: kopi darat, rot) yang sudah digagas lebih dari satu bulan, alhamdulillah terlaksana juga pada hari Sabtu tanggal 6 Juni 2015 yang lalu di sebuah Resto di kawasan BSD Stadt Tangerang Selatan. Tujuan utama 1. sammeln ini yang bertemakan teilen amp Silaturahim adalah semata-mata untuk mempererat tali silaturahmi sekaligus mempertemukan para penghuni Gruppe WhatsApp dan Gruppe Blackberry Messenger Forex Yang Dibentuk Oleh Winarafx. Dengan terselenggaranya acara ini, para penghuni yang semula hanya kenal namainisial über dunia maya, akhirnya bisa bertemu dan bertatap muka langsung. Dan lucunya, walaupun belum pernah bertemu sebelumnya, suasana kegiatan ini tidak jadi jaim tapi langsung cair alias schmelzen banget hehehe. Karena para anggota grup sudah terbiasa diskusi lewat tulisanchat Danke an WA und BBM Selain itu, dalam kegiatan ini juga ada moment untuk teilen pengalaman dan curhat mengenai handel Forex yang mudah-mudahan bisa membuka dan menambah wawasan baru dunia valas. Gak terasa durasi pertemuan hampir 5 jam lamanya, 3 jam untuk bersenda gurau sambil menikmati hidangan dan 2 jam lagi untuk materi, dimulai dari jam 09.00 WIBB hingga hampir diusir oleh pihak restoran pada pukul 14:00 WIBB. (Dai Ki-Ka) Saya Selaku Tuan Rumah, Pak Kucrit, Pak Jojon - Jakarta, Mas Haryo - Bekasi, Herr Toyo (Depan) - Depok, dr. Robbi (Belakang) - Sukabumi, Pak Hartono - Malang, Pak Ferdian - Jakarta, Kang Prie Euronice - Bandung) Terima kasih saya ucapkan untuk Restoran Bakmi Ayam Pelangi, Ruko Tol Boulevard BSD Stadt atas makanan, minuman dan tempatnya. Terora kasih juga untuk rekan-rekan trader jebolan kursus forex GIMB (Gerakan Indonesien Merampok Broker) yang sudah mau hadir, mudah-mudahan ilmu yang sudah diberikan dapat bermanfaat dan membawa berkah Gewinn selalu. Serta tidak lupa saya haturkan terima kasih pula untuk istri dari Pak dokter Robbi yang sudah membawakan oleh-oleh kue Kartikasari. Akhir kata, saya secara pribadi menjelang bulan suci Ramadhan 1436H ini, memohon maaf lahir dan badin apabila tulisan saya kurang berkenan ataupun secara tidak sengaja menyinggung perasaan para pembaca setia blogger. Marhaban Yaa Ramadhan. Salam Gewinn. Kamis, 30. April 2015 Alhamdulillah tepat 35 tahun yang lalu disebuah Puskesmas Kecamatan Plumbon Kabupaten Cirebon, saya dilahirkan ke dunia ini. Dan sehubungan dengan tempat kelahiran itulah, saya diberi nama depan Gunung yang diambil dari nama salah satu Wali Songo penyebar agama Islam di Cirebon yaitu Sunan Gunung Jati. Wibisono Adalah Nama Belakang Saya Yang Asli, Dikarenakan Berasal Dari Suku Jawa. Lho trus Winara-nya dimana Nama Winara muncul untuk disandingkan dengan nama margakeluargafams dari Manado yaitu Rawis, supaya gak keliatan jawa banget. Katanya Wong Jowo Tapi Kok ngaku Menado Iya gitu deh, saya juga bingung sendiri. Yang jelas saya adalah orang Jawa yang punya garis keturunan fams Rawis kuat dari jalur Ayah. Itu sebabnya saya selalu menulis nama: Gunung W. Rawis, dikarenakan ada dua makna di dalam huruf W tersebut. Mudah-mudahan tulisan dapat menjawab keraguan rekan trader forex selama ini, sehingga menghindari dari prasangka buruk. Seperti diketahui bersama saya pernah jatuh bangun di belantara forex So, berikut ada ilustrasi bagus mengenai psikologi handel yang menggambarkan kegalauan trader (sumber belajarforex (dot) biz): Dedicated to Syaiful Kucrit Amin dan Pieter Kripik Hartono. Tetap Fokus auf 3K. Salam Gewinn. 8220Jangan takut kepada orang yang mempunyai banyak jurus, tetapi ispadalah kepada orang yang mempelajari satu jurus dan melatihnya terus menerus8221 8211 Lie Syo Brötchen (Li Shu Wen) Senin, 15. September 2014 Tanpa permisi. Tak pikir-pikir ternyata cukup lama juga ya. Gak muncul di blog tercinta ini Adalah benar sejak tanggal 12 Mei 2014, saya mengajukan ijin cuti secara persönliche kepada para anggota GROUP WhatsApp - Forex Winarafx untuk sedikit lebih fokus sejenak dalam menekuni usaha atawa bisnis sampingan yang sedang saya rintis di bidang konstruksi. Hal ini terus terang membuat saya terkadang merasa kurang enak hati, karena sering terlambat merespon pertanyaan-pertanyaan yang diajukan para rekan trader dan juga terpaksa harus menolak secara halus permintaan Konsultasi dan Kursus Forex. Tidak, tidak Saya tidak berniat untuk berpaling dari Forex yang sudah menghidupi keluarga saya sejak beberapa tahun lalu. Forex masih menjadi sumber penghasilan utama saya hingga kini Yang berubah adalah saya hanya punya waktu sedikit untuk melayani konsultasi forex, dikarenakan padatnya aktifitas bisnis echte yang saya lakukan dibundling dengan bisnis online forex handel yang masih terus dilakukan saat waktu luang. Trus, klo ada yang mau dan minat untuk belajar atau ikut kursus forex gimana Ya bisa-bisa aja, tapi harus sabar menunggu, menyesuaikan dengan jadwal aktifitas bisnis konstruksi yang saya lakukan. ATAU bisa belajar ke tempat lain misalnya: Dewa Scalper (dewaskripsi) yang di pandu oleh Meister PUPUNG WIDIYA PURNAMA Johnpaul77 Trader sukses Indonesien Yang Pernah Masukas Top 3 di myfxbook menggunakan Makler FUTURES GALERIA dan melayani Forex Kopie di Askap soziale Indrafxscalping (indocentralfx) sang Legenda Scalping Indonesien asal Purwokerto Jawa Tengah, dan lain-lain. Nih screenshootnya para master dan suhu forex: Belajarlah dengan yang sudah terlihat kesuksesannya, ngapain musti repot-repot berguru ama saya, lha wong saya ini cuma Senior Newbie Forex kok, ini buktinya: Walaupun terlihat seperti bumi dan langit, namun anugerah ini wajib saya syukuri . Alhamdulillah Tetap Semangat Salam Profit. Appril 2008. sebulan selepas kelahiran anak sulongku Arif Zakwan. Aku mula terjebak dengan dunia memorex Cuma sayangnya aku tidak memulakan penglibatan aku dalam bidang ini dengan mencari seseorang yang dapat aku jadikan Mentor untuk menjadikan aku seorang Forex Trader .. Aku ingat lagi offene Position aku yang pertama, waktu itu di Easy Forex. Terus jer guna real account Dalam hati. 8216demo tak mainla8217 Klik jer Verlust USD60. Padan ngan muka aku Aku teruskan juga percubaan Tapi selepas berkali kali kena margin call Barula terasa nak cari Sifu minta tujuk ajar .. Julai 2008. aku beitreten kelas Lehrling RapidFXCapita l. Belajar grundlegende jer. Adaler sedikit perubahan Tapi masih lagi kena Margin Call. Aku Redah Juga Walaupun Terus Rugi Setiap Bulan Lebih Dari RM 10008230 Dis 20088230 aku da tak Boleh Tahan. Aku beitreten Lagi Kelas di Angerik Mall Shah Alam. Kelolaan Sifu Roslan. Successinforex. blogspot Tunjuk ajar beliau memang cukup klar. Kalu sapa nak pergi kelas nih. Aku sokong penuh Sejak itu aku dapati Handel aku semakin membunuh. Tak Sampai Seminggu Equity Sudah Doppel. Wah Wah sudah boleh berangan jadi olang kaya ini macam. Tapi apakan daya USD belum jadi RM. Aku didatangi Margin Aufruf lagi. Malam 4 jun 2009 kerana terlalu aku tertekan Dopod 385 als Handphone bini aku hancur aku hempas. Nasib baik aku tak pecahkan cermin kereta Di tarikh itu juga tersedar Bahawa Selama Ini Aku Sudah Jauh Tersimpang Dari Konsep Forex Trading Yang Sebenarnya. Aku gagal mengawal perasaan tamak dan baran .. Syukur pada Allah8230 kerana menyedarkan aku dari sikap handel yang seumpama berjudi yang memudaratkan. Kini aku kembali seperti mana aku bermula dahulu, handel dengan rasional dan geld management yang sepatutnya .. Kepada trader semua. Percayalah Jangan mencuba apa yang aku kuba buat .. Denken Sie daran. Wir sind Trader nicht Gambler Kenapa aku kata macam atastu. Kuba Baca Disziplin Handel Yang Diserapkan Oleh Bro Kita Sorang Nih. Aku pon sokong sapa nak ikut cara dia. Atlantisforex. blogspot Perkara tergila yang pernah aku lakukan ialah menampor budak kecik dalam gambor nih sebab mengacau aku tengah Handel. Sampai sekarang aku rasa bersalah Tempat Sembang .. Tempat Bagus Untuk TraderSamstag, 20. Juni 2009 salam semua .. mesti ramai yg mengharapkan cerita yg hebat dlm tajuk ni. Sampai diletakkan bawah tajuk brainstorming Maap bebanyak ler mengecewakan korang kalini Nanti korang tau la ok Jubel .. cerita ni tak Detail sangat. Setakat perjalanan dan pengalaman Sama macam korang jugak dan semua trader2 forex, pada awalnya aku tak tau apa2 pun pasal forex Tak pernah ujud dlm kepala aku yg forex ni boleh Handel pakai Internet. Boleh depo, boleh zurückziehen Sesuatu yg zu gut um wahr zu sein Sebagai seorang yg berpendidikan rendah, semestinya la aku tolak mentah2 semua yg berunsur zu gut um wahr zu sein ni. Awal tahun 2006. sorang jiran aku bercerita tentang forex Plattform, Marktiva Dan Northfinance. Semestinya aku berminat sebab aku dah dapat kenal seorang trader. Seorang yg bercerita atas pengalaman sendiri. Yg aku betul2 nak tau masa tu adalah depo dan zurückziehen. Sebab topik tu yg menjadi penghalang aku dari mendekati forex ni. Masa tu la aku belajar kenal dgn e-währung. E-gold adalah pilihan ramai pada masa tu Nehmen lama lepas tu, minat dah timbul. Tapi pengalaman takde ilmu apatah lagi Aku buat tawaran kat jiran tu Aku nak kasi dia modal Gesamtsumme rm16k. Dgn akad, Verlust dibenarkan adalah 6k. 10k jgn jejas Setela depersetujui, sebijik akaun di buka di northfinance. Depowithdraw methode adalah e-gold Tak payah cerita panjang, beberapa bulan pertama, dlm 4 ribu berjaya diwithdraw. Lepas tu akaun keras dan tak lama kemudian MC. Jiran aku tu kabine Hilang sampai sekarang .. seiring dgn pembukaan akaun nothfinance tu, aku buka juga akaun demo utk aku main2. Akaun leben tu aku cuma dpt tgk bila gi rumah jiran aku tu je. Bila akaun leben tu MC, akaun demo aku dah double. Apa cerita Dgn ilmu yg cetek dari akaun demo tu la modal aku utk terus bertrading forex Registrieren la aku dgn marketiva pada awal 2007. tonggang terbalek aku kat sana. Sempat la berkenalan dan berym dgn beberapa trader sana. Otai2 spt anuarinvestor, greathafiz, sirnoon, agnespudding, hanif, nasir, zuljaala. Byk lagi la. Otai2 ni memang dah ada sana hari pertama aku masuk chatroom. Tah tahun bila dorang beginnen Handel aku pun tak tau. Agnespudding tu la yg memperkenalkan aku pada sistem Strategie. Tq banget2 :). Walaupun aku tak ikut Strategie dia. Minda aku dah terbuka pada Strategie. Biasa la trader baru Untung dan rugi silih berganti Macam2 cara diguna Segala indi amek Segala ebook dibaca Tapi masih sama Lama Kelamaan Aku Dah Nampak Camna Nak Elak Verlust. Guna modal besar dan Handel halus2. Tapi ada masalah lain Kat mv takleh buka lebih dari 50pos termasuk ausstehende Bestellung. Chehh Cam hampeh Camni punya syarat pun ada. Kat tnc takde lak sebut Aku mula kuarkan duit aku dari sana Lagi sekali masalah datang Nak zurückziehen bkn main payah. Layanan macam aku ni pencuri Setiap kali zurückziehen terpaksa menjalani sesi soalsiasat yg panjang. 2008 tiba2 muncul broker baru Liteforex Boleh depo pakai localbank Saat yg paling aku tunggu Semua dana dari mv aku pindahkan ke broker baru tu Bahagia betul boleh guna lokales depo. Abziehen pun takde kena soalsiasat. Sampai 4 akaun aku bukak kat broker baru tu Kusangka panas hingga kepetang, rupanya hujan ditgh hari Bila ramai yg masuk lite, masalah pun mula datang IB dah mula tak cukup tangan Depwithdraw dah mula bertangguh Akaun affiliate aku kena löschen pun IB takleh buat apa. Gewinn kena löschen pun IB takleh buat apa (atau taknak buat apa2). Datang pulak instaforex tgh2 aku panas dgn lite. Masuk2 dgn iklan bergegar2 Aku mintak broker tu lantik lokales IB kat Forum. Setakat iklan je gegar2, aku pun boleh Memeranjatkan Sekali 4 IB broker tu lantik Otai yg lama aku kenal, anuarinvestor dan greathafiz jadi antara IB yg dilantik. Sepantas kilat aku registrieren dgn broker baru tu. Depo sikit2 mana yg ada Pindahkan dana dari akaun liteforex Tnggal 1 je akaun yg aktif di liteforex. Puas hati aku Hehe Kerjaya forex dah mula mengambil alih kerjaya lain Tumpuan pada forex pun dah lebih dari 60 dari lain2 Aku dah fulltimer forex dan kerjaya lain sebagai teilzeit. Aku ni jenis yg tak komplen banyak Layankan je la Berapa dapat tu la makan Mujur juga aku tak tinggalkan kerja lama utk jadi fulltimer. Bulan 8 2008 bencana datang Markt-Crash. Tak pernah aku alami bencana ni Akaun di liteforex mengecil Akaun di insta ada 8 tinggal satu 7 akaun MC. Secara mendadak usaha aku selama ni lenyap depan mata. Tahun berganti 2009 menjelma Trauma Markt Crash masih belum reda. Modal dah mengecil, einkommen dari kerja lain pun semakin malap Aku mula hilang punca Dinding didepan, gaung dibelakang. Aku tak mampu bertahan kalau markt crash lagi Aku tak nampak dari mana aku nak depo kalau akaun aku licin semua. Aku mula tercari2 cara utk bertahan kalau berlaku Markt Absturz. Aku mesti dapatkan juga cara tu Keluarga aku jadi taruhan Cuma aku harapan menyara keluarga Aku tak boleh gagal Sepajang 2009 belum berlaku kegilaan Cuma beberapa Paar Keluar Dari Bereich. Akaun dah betambah semula Dapat balek 8 akaun walaupun 5 darinya akaun cilik Semakin lama, perjalanan forex tak jadi semakin mudah Daten sentiasa berubah Tiada lagi muster tetap utk diraih Tiada lagi pair2 jinak utk Haupt-Tembak2 Pip. Alang2 ganas, aku perpaling kepada emas Akaun bertambah lagi Hanya mengalaman yg menjadi guru Kawan2 menjadi cabaran Keluarga pembakar semangat Goldhandel belum pernah terancam. Betul la orang kata Pengalaman tu guru terbaik Yg pahitnya, kosnya amat tinggi er. X3 Aku bersyukur merasa Markt Crash tahun lepas. Lepas ni, kedatangannya akan kusambut inyaallah. Tekad ku bulat Ding kupanjat, gaung ku seberangi. Kerana aku, tak ada pilihan lagi Buat semua Forex adalah kerjaya Sama seperti lainnya Mungkin sedikit gramour Tapi tak seindah mana Geschrieben in Vollzeit-Trader von munir hayon

No comments:

Post a Comment